synergie?

Op dinsdag 20 april ging ik mezelf ‘updaten’ op de Sanoma Media Parade. Print en online – de kracht van de combinatie, gegeven door Nancy Detrixhe – media consultant, Ingrid van der Werf – researcher.

Ingrid van der Werf & Nancy Detrixhe

Twee dames met dezelfde styling; zwart zwart zwart met witte mouwtjes staan wat onzeker voor de vollopende zaal.

Er is een synergie tussen het samen gebruiken van deze twee samen.
Kracht van combinaties… Denk aan carlo en irene, pauw en witteman en bassie en adriaan. Deze duo’s hebben gemeen dat er in deze formats succes is door de synergie. Kracht van internet en tijdschriften samen. 2.258 tijdschriften en 4,3 miljoen .nlwebsites. Nederland heeft veel tijdschriften vergeleken bij andere landen.
Nederland is behoorlijk online 86% van de NL bevolking is online en 80 minuten per dag online, dit stijgt nog steeds.
Wat is belangrijk?
-Succesvolle mix voor effectiviteit
-Aanvullende rol in aankoopfunnel
-Creëren wom(advies van anderen) en e wom
-Simuleren webtraffic en online aankopen

Tijdschriften: hier doe je de inspiratie op, op internet zoek je verder naar informatie.

Helaas wordt er geen ander woord gebruikt voor ‘tijdschrift’, na 10 min luisteren heb ik al wel 100 x het woord ‘tijdschriften’ gehoord.

misschien ligt het aan de ruimte waar de presentatie gegeven wordt, maar ook deze voelt niet passend voor mij. Wat wordt er voornamelijk gedaan in deze presentatie? Eigen cijfers worden genoemd, aantrekkelijker zou zijn om uitleg te geven hoe deze stijlen gemaakt worden, daarna kunnen cijfers een toevoeging geven.
De cijfers die genoemd worden komen ook allemaal uit eigen beheer.

Trendvormers beïnvloeden anderen via wom (word of mouth) (host noemt deze trendsvormers, klinkt mij te veel naar de vormbare kinderspeeltjes)

Een Trendvormer absorbeert vanuit allerlei media, zodat ze zich als specialist voor kunnen doen. boeken familie, winkels artikelen in tijdschrift en intersites over onderwerp zijn de top 5 van 22 diverse media waar Trendvormers deze info opdoen.

Na een aantal keer trendsvormers zeggen klinkt het woord ook daadwerkelijk als ‘transformers’, zou dit bewust zijn?

Succesvolle mediamix:
NUF onderzoeksresultaten 60 campagnes onderzocht. Hieruit blijkt dat bij combinatie van media een merk beter onthouden wordt,

Helaas helaas, concept uitspreken als conzept dan doe je bij mij iets verkeerd.

Deze blog is samen met 7 andere blogs/vlogs geselecteerd en gepubliceerd op de speciale Crossmedia Hyves van FEHT, je kunt deze hier terugzien.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *