wie trakteert wie?


tilburgtrakteert roughguid commentDeze opmerking stond vijf jaar geleden al in de Rough Guide, en zal er de komende tien jaar blijven staan als Gemeente Tilburg enkel haar vernieuwende elementen tentoon wil stellen aan de reizende wereld.

Kort na het bespreken van dit feit kwamen de Tilburgse Traktaties met de volgende ingezonden brief. Daarin adviseren zij af te zien van het predicaat ‘evenementenstad van het zuiden’
en nu vooral in te zetten op samenwerking, het vormgeven van het evenementenbeleid en het vrijmaken van voldoende middelen om die ambities te kunnen realiseren.

Wie trakteert wie? Het wordt wat ‘doorzichtig’. Alle gemeentes willen bezuinigen, maar toch mooi naar buiten komen. De Tilburgse Traktaties noemen het beeld wat Gemeente Tilburg schetst ‘Windowdressing die niet op de realiteit is gebaseerd.’ Tilburg doet namelijk voorkomen de evenementenstad van het Zuiden te zijn. Ranglijsten doen anders vermoeden.

Tilburg, zorg dat je iets hebt voor je gaat delen. Doe iets met de schreeuw van de Traktaties en de citymarketing! Of hou de handen volledig schoon en maak Tilburg eigenhandig om Trots op te zijn. Leg de nadruk op de punten die je al jaren hebt en ondersteun de traktaties in plaats van ze met paarse krokodillen tegen te zitten. Regels zijn nodig, maar om enthousiaste ondernemers tegen te zitten en het ze elk jaar moeilijker te maken? Misschien is het een idee om hier zelf voor ondersteuning te zorgen en Traktaties Traktaties te laten. T Parade blijft T parade en niet het paradepaardje van T.

Tilburg Traktaties letterlijk en figuurlijk doorzichtig het paradepaardje van Tilburg
Tilburg Traktaties letterlijk en figuurlijk doorzichtig het paradepaardje van Tilburg

2 thoughts on “wie trakteert wie?

  1. Een mooie vooruitziende blik op het project gebiedsmarketing.

    Kritische toon, houd ik wel van. Ben benieuwd hoe je deze visie nu als input gaat gebruiken in de opdracht voor de gemeente. Jij kan nu je deskundige blik op het evenementenbeleid laten schijnen.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *